9000070519 |
Trenquem l'estigma entorn la salut mental a les aules |
2022-2023 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2022 - 17/12/2022 (20 hores) de h a h |
|
DEP Departament d'Educació |
|
Via Augusta, 202-226 (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Servei d'Orientació i Participació de l'alumnat
|
| |
|
Formació telemàtica asíncrona. |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Tipus activitat |
TESA Trenquem l'estigma entorn la salut mental a les aules
|
| |
Inscripció |
15/06/2022 - 17/10/2022 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Des d’Obertament, entitat de lluita contra l’estigma i la discriminació en salut mental que té per objectiu trencar el tabú envers aquesta, al llarg de les 20 hores de formació, brindarem informació, eines i estratègies per abordar la salut mental i emocional del nostre alumnat de secundària. Promourem la reflexió entorn els prejudicis, i les idees preconcebudes que sovint ens fan visualitzar de forma diferent la salut mental i la salut física. Formació asíncrona on cada dues setmanes s'aniran obrint els diferents blocs temàtics
|
| |
Objectius |
Objectiu general
Trencar l'estigma al voltant de la salut mental tot capacitant docents i orientadors de secundària per traslladar aquesta visió sense prejudicis a l'aula.
Objectius específics
-Consolidar una visió positiva sobre salut mental.
-Promoure l’interès i la implicació del professorat envers la salut mental.
-Entendre què és l’estigma i com opera en salut mental.
-Fomentar el treball introspectiu envers els propis prejudicis i estigmes.
-Donar eines pràctiques per poder trencar a les aules l’estigma en salut mental.
|
| |
Continguts |
MÒDUL 1: QUÈ ÉS SALUT?
1. Què és salut?
2. Què és salut mental?
3. Quins factors influeixen en la salut mental?
4. Els problemes de salut mental
5. Curació vs recuperació
MÒDUL 2: ESTIGMA I MIRADA INTERNA
Què és l’estigma?
Origen de l’estigma
Estigma
Categorització i estereotips
2. L’estigma en salut mental: conseqüències
3. L’estigma en salut mental en el dia a dia
a. Estigma i Mitjans de comunicació
b. Estigma a l’aula
c. Estigma i realitat: trenquem mites
MÒDUL 3: UNA MIRADA DINS NOSTRE
1. Descobrim els nostres prejudicis
2. L’autoestigma
3. Detectant barreres
4. Demanar ajuda
5. Oferir ajuda
MÒDUL 4: LA SALUT MENTAL EN L’ÀMBIT EDUCATIU: el programa What’s up: com vas de salut mental?
1. Ànalisi de la situació
2. What’s up, un programa contra l’estigma i pel treball socioemocional a l’aula
3. Com començar?
|
| |
Observacions |
Formació asíncrona on realment no hi ha sessions, hem afegit 4 perquè els blocs s'aniran obrint. Les sessions són asíncrones, afegim el nombre de sessions perquè estan relacionades amb el dia que s'obrirà el bloc corresponent.
|
| |
Avaluació |
Accions d’avaluació: assoliment tasques, lectures i projecte final
Enquesta posterior de valoració i satisfacció
|
| |
Requisits de certificació |
Entrega de totes les tasques en el temps que es demana
|
| |
Persones destinatàries |
Personal docent de primària i secundària
|
| |
E-mail |
educatiu@obertament.org
|
| |
|
|